Photobucket

16 - Brainwear for smart people

Da jeg gik hjem fra skole forleden dag, så jeg en dreng komme cyklende. Han har vel været omkring de 15 år - ung nok til stadig at rette sig efter sin mors forskrifter om at have cykelhjelm på, men alligevel gammel nok til at synes det er åndssvagt. Ganske vist var det ikke en af de der kiksede, gerne røde, hvide og sorte aerodynamiske cykelhjelme, alle havde da jeg var barn, men en armygrøn slags af dem der ligner sådan en skaterhjelm. Det han åbenbart bare ikke havde overvejet var, at hvad der så endnu mere åndssvagt ud end at have den siddende på hovedet, var at have den hængende i selen til tasken. Mens hans cyklede. Det fik mig til at tænke på, at lige meget hvor smart og nytænkende cykelhjelmen bliver markedsført, bliver det nok aldrig nogensinde noget der kommer på mode. I teorien er det en god idé, men de fleste unge har for vane, at være ligeglade med teorien, og det at konsekvensen heraf givetvis er lungekræft/leversvigt/kraniebrud. Jeg tror alligevel vi er for forfængelige. Helt ærligt, de færreste gider komme i skole med permanent hattehår. Og hvis det så bare så godt ud, mens man havde den på. Cykelhjelmen er en beklædningsgenstand, kun særlig udvalgte kan bære med stil. Kan det ikke være okay, at vi er unge og ufornuftige en gang i mellem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0